Tuesday, October 21, 2014

VITALEA Atasi Masalah Anemia Ibu Mengandung

Assalaamualaikum dan salam sejahtera..


Entri kali ini saya nak sentuh pasal Anemia atau biasa kita dengar HB rendah...yerlaa bila time mengandung..selalu dapat bacaan HB rendah...dalam kad klinik tu...merah laa  kalau bacaan HB rendah. Saya pun pernah mengatasi situasi yang sama. Selalu rasa pening2..oklah, jom kita lihat apakah dia Anemia nie sebenarnya. Anemia adalah penyakit disebabkan kurang sel darah merah akibat kekurangan zat besi. Biasa kat klinik ibu mengandung doktor akan cek paras hb (hemoglobin) bukan? ada yang 12, doktor puji cantik..ada yang 9.0 doktor cepat-cepat bagi amaran dan suruh tingkatkan pengambilan zat besi..

 

Kenapa Anemia Bahaya?

 

Simptom-simptom jika seseorang itu mengalami anemia ialah sentiasa pucat, letih & lesu, emosi mudah terganggu, jantung berdegup laju dan kadang kala hilang daya tumpuan. Lebih teruk hingga boleh menyebabkan sesak nafas dan sakit dada. Ini kerana jantung perlu bekerja lebih keras mengepam darah untuk membekalkan oksigen pada sel-sel tubuh. Sangat bahaya bila sel-sel tubuh tidak mendapat oksigen yang mencukupi kerana sel-sel tersebut tidak dapat berfungsi dengan baik malah boleh mati.

                                             atasi anemia


Bahaya anemia pada ibu hamil ialah ia boleh mendatangkan kesan buruk pada janin yang dikandung. Antara kesan serius anemia terhadap ibu dan kandungan ialah

  • Keguguran
  • Kelahiran pra matang
  • Bayi lahir dengan berat badan kurang
  • koma
  • risiko ibu meninggal

Tahap Anemia:
  • Kurang dari 6.0 = Sangat Teruk
  • 6.9 - 8.0 = Teruk
  • 8.0 - 9.5 = Sederhana
  • 9.5 - 10.5 = Ringan

Wanita hamil yang mempunyai kepekatan darah 11g/dl adalah normal, 9-11g/dl anemia ringan, bawah 7.0g/ld tahap teruk.

VITALEA Mencegah Anemia

Untuk mencegah anemia yang disebabkan kekurangan zat besi ialah dengan meningkatkan pengambilan zat besi, asid folik dan vitamin B12 seperti ayam, sayur dedaun hijau, kekacang, buah-buahan kering seperti kismis dan kurma dan labu. Antara lain, doktor juga biasanya akan mengesyorkan pengambilan suplemen.

                                                                      cara atasi anemia


Vitalea merupakan suplement zat besi yang terbaik. Ia membantu meningkatkan pembentukan sel-sel darah merah. Vitalea adalah tablet multivitamin yang paling pantas di dunia larut dalam air dan tubuh manusia. Mineral yang terkandung di dalamnya mudah berintegrasi dengan protin untuk penyerapan yang pantas dalam usus kecil. Pengambilan Vitalea setiap hari dapat mengatasi masalah anemia ketika ibu mengandung.

Selain itu juga, Vitalea juga dapat meningkatkan selera makan. Vitamin B-Complex yang terdapat di dalam Vitalea menukarkan makanan kepada tenaga dan menyebabkan ibu cepat berasa lapar

Vitalea juga membantu meningkatkan daya tahan badan daripada dijangkiti kuman dan meningkatkan metabolisma badan.

Harga Vitalea yang mampu milik (120 biji) ialah RM88.75.

Jadi kepada ibu2 diluar sana yang sedang hamil, boleh laa hubungi saya untuk dapatkan Vitalea ..yang penting dapat konsultasi PERCUMA yer...



"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM"


 - Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 - Untuk sebarang pertanyaan/maklumat lanjut, sila hubungi:-
 Nor Azimah binti Deraman 
SID: 1069185 
Call/whatsapp/sms : 012-3925240 
Fanpage : https://www.facebook.com/znzHealthcare
 emel: mia_idora2000@yahoo.com

 COD AREA KOTA MARUDU, PITAS
Fully Design By izza sakura