Monday, October 13, 2014

Punca Rambut Gugur || Cara Mengatasinya


Assalaamulakum w.b.t...salam 1Malaysia..

Apa khabar uolls arini...diharap semuanya ceria2 selalu..pernahkah anda semua mengalami masalah rambut gugur...kalau setakat sehelai dua tu masih dikira normal laa kan...tp kalau sekali sikat sampai bergulung-gulung rambut melekat kat sikat tu dikira anda salah seorang yang mengalami masalah rambut gugur. Jadi..apa punca sebenarnya masalah rambut gugur nie...jom kita tengok punca-punca masalah rambut gugur

PUNCA MASALAH RAMBUT GUGUR


  1. HORMON
      Seperti yang kita sedia maklum, hormon merupakan faktor utama masalah rambut gugur. Hormon yang tidak stabil juga di sebabkan oleh monopous. Maka tidak hairanlah jika masalah ini di alami oleh wanita yang lanjut usia. Apabila seseorang itu berada dalam keadaan tertekan atau stress, maka ia akan menjadikan hormon dalam badan tidak stabil. Ini secara tidak langsung memberi kesan terjadinya masalah rambut gugur. Jadi uolls cuba kawal diri dan jangan terlampau stress yer....

2. PRODUK
     Rambut adalah sangat sensitif dengan bahan kimia. Contohnya jika anda selalu mewarna rambut ataupon membuat teknik rebonding, kadang-kadang bahan yang digunakan adalah tidak sesuai untuk rambut anda. Selain itu juga, jenis syampu juga memain peranan menyumbang kepada masalah rambut gugur ini. Jadi anda hendaklah kenalpasti terlebih dahulu syampu yang manakah sesuai untuk rambut anda.

3. KURANG VITAMIN
    Rambut yang tidak sihat adalah rambut yang bermasalah seperti kelumumur, bercabang dan gugur. Oleh itu, anda perlulah mengambil makanan yang berkhasiat seperti buah buahan, sayur sayuran dan makanan yang berprotien tinggi. Kalau orang tua2 cakap..bila baby dah pandai main bubbles air liur..maka rambut mak yer akan banyak gugur......issssh....betul ke ni??

Jadi, bila dah banyak rambut gugur sampaikan bleh nampak kulit kepala tu..takkan nak biarkan saja kan...Di sini saya nak cadangkan Cara untuk mengatasinya.


CARA MENGATASI MASALAH RAMBUT GUGUR DENGAN SET RAMBUT GUGUR SHAKLEE




Antara produk Shaklee yang boleh mengatasi masalah rambut gugur adalah seperti berikut:-


1. ESP
     Menyihatkan rambut,  memulihkan rambut rapuh dan bercabang.

2. REVITALIZING SHAMPOO 
    Menyegarkan dan menyeimbangkan kulit kepala dan rambt tanpa terlalu mengeringkan dan melembapkannya. Humektan bertindak melembutkan dan melebatkan rambut.

3. B-COMPLEX
    Inositol, salah satu vitamin B, membantu pertumbuhan rambut. B12 pula adalah satu lagi vitamin B yang menghalang keguguran rambut kerana B12 merupakan komponen rambut itu sendiri. Membantu peradahan darah terutama di bahagian kepala yang melibatkan rambut.

4. ZINC COMPLEX
    Berfungsi untuk mengawal hormon dalam badan dan membantu penyelenggaraan kelenjar minyak yang dirembeskan pada kulit kepala.

Jadi apa tunggu lagi, mencegah lebih baik dari merawat...hubungi saya untuk dapatkan SET MASALAH RAMBUT GUGUR SHAKLEE dan konsultasi percuma tentang produk.


Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit



 - Untuk sebarang pertanyaan/maklumat lanjut, sila hubungi:- 
 Nor Azimah binti Deraman
 SID: 1069185
 Call/whatsapp/sms : 012-3925240 
Fanpage : https://www.facebook.com/znzHealthcare 
emel: mia_idora2000@yahoo.com
Fully Design By izza sakura