Friday, October 31, 2014

OSTEMETRIX || Atasi Masalah Kebas Dan Kejang Otot

Pernah tak anda mengalami kebas-kebas pada tangan dan kaki? Mesti seksa bukan?..Haa jangan pandang remeh tau masalah ni...lupa..kebas nie macam2 orang panggil..ada panggil semut2..issh..macam2 kan..Masalah kebas boleh terjadi di mana-mana bahagian badan. Namun begitu masalah yang sering terjadi adalah masalah kebas tangan, kebas jari dan kebas kaki. Kalau saya, biasanya terjadi kat kaki bila duduk bersila lama-lama. Nak bangun tu bukan main susah lagi..Ingat masa kecik2 dulu..selalu kami bergurau sesama adik beradik. Saper yang kena kebas kaki...cepat2 pergi pijak kaki..haa mula laaa menangis...Oh ya!Masalah  kebas tangan, kebas jari dan kebas kaki ini boleh berpunca oleh pelbagai faktor. Ada kebas-kebas yang biasa dan ada juga kebas-kebas yang disebabkan oleh tanda-tanda penyakit kronik.


Kebas-kebas yang biasanya dialami adalah disebabkan jika berdiri atau duduk terlalu lama. Selalu jadi kan macam ni. Tambah-tambah lagi kalau orang-orang tua. Masalah ini adalah masalah biasa yang disebabkan faktor umur.

Punca Berlakunya Kebas

  • Kecederaan pada saraf akibat kemalangan
  • Kesan sampingan pada ubat
  • Kerosakan saraf akibat bahan toksik seperti pengambilan alkohol dan rokok
  • Jangkitan pada saraf periperi seperti kayap
  • Menghidap penyakit-penyakit seperti diabetis, migraine, multiple sclerosis, epilepsy, strok dan hypothyroidism
  • Berlakunya kekurangan vitamin dalam badan seperti kekurangan Vitamin B12
  • Kerosakan saraf akibat bahan toksik seperti pengambilan alkohol dan rokok
  • Saraf periperi tertekan disebabkan "hemiated disc" atau osteophytes yang terbentuk akibat proses degenratif
  • Cappel Tunnel Syndrom (Saraf Mendian tertekan di kawasan pergelangan tangan)
Masalah kebas-kebas juga sering dialami oleh pesakit kencing manis. Masalah kebas tangan. jari dan kaki bagi pesakit kencing manis juga dikenali sebagai neuropathy. Neuropathy adalah salah satu komplikasi kencing manis sekiranya kawalan gula dalam darah adalah kurang baik. Oleh itu, bagi pesakit kencing manis adalah penting untuk memastikan paras gula dalam darah adalah terkawal.
Masalah kebas juga boleh berlaku kepada wanita mengandung yang biasanya disertai dengan kekejangan. Keadaan ini merupakan salah satu tanda kekurangan kalsium. Oleh itu, wanita mengandung sangat disarankan untuk mengambil Kalsium bagi mengatasi masalah ini.



Namun jangan memandang ringan jika masalah kebas-kebas ini sering berlaku di bahagian tangan sehingga ke bahu dan dada. Kerana masalah kebas tangan seperti ini sering dikaitkan dengan tanda-tanda masalah jantung yang boleh membawa kepada stroke. Sekiranya anda mengalami masalah kebas seperti ini jangan bertangguh untuk mendapatkan pemeriksaan doktor.

Pada usia 19 hingga 55 tahun lelaki dan wanita, sebanyak 1,000mg kalsium diperlukan setiap hari. Bagi mereka yang berusia lebih 55 tahun, sebanyak 1,200mg kalsium diperlukan bagi memastikan fungsi tubuh yang optimum.

Jadi untuk mengatasi masalah kebas ini, anda disarankan mengambil Kalsium. Salah satu antara produk Shaklee yang mempunyai Kalsium yang tinggi adalah OSTEMATRIX

 


Istimewanya Ostematrix ialah ia lengkap dengan Magnesium yang membantu tubuh memelihara paras kalsium, Vitamin D yang menggalakkan penyerapan kalsium dan fosforus. Kajian ada menunjukkan pengambilan kalsium beserta Vitamin D membantu;
  • merendahkan risiko diabetes tahap 2 terhadap mereka yang mempunyai pra-diabetes
  • menggalakkan tulang yang kuat
  • meningkatkan sistem imun
  • menyokong berat badan ideal dan meningkatkan potensi kehilangan berat badan

Nak tau ...harga ostemetrix sangat berbaloi. Hanya rm61 untuk (120biji)  
Kalau tak cuba, maka tak tau sejauh mana keberkesanannya...Jadi dapatkan sekarang..sebelum terlambat...
"INGIN MENDAPAT 4-5-6 ANGKA SEBULAN DENGAN MENDAFTAR AHLI SHAKLEE? HUBUNGI SAYA!! HANYA DENGAN ONLINE, ANDA MAMPU MENJANA PENDAPATAN LUMAYAN! WAKIL PENGEDAR SELURUH MALAYSIA MASIH DIPERLUKAN! DAN ANDA AKAN DIJEMPUT KE GROUP EKSLUSIF DI FB DAN TELEGRAM" 

 - Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.

 - Untuk sebarang pertanyaan/maklumat lanjut, sila hubungi:- 
Nor Azimah binti Deraman
 SID: 1069185
 012-3925240
https://www.facebook.com/znzHealthcare
 emel: mia_idora2000@yahoo.com

 COD AREA KOTA MARUDU, PITAS

2 comments:

Fully Design By izza sakura