Monday, June 23, 2014

Cara Menghilangkan Stretch Mark pada Perut Secara Semulajadi

Stetch Mark adalah sesuatu yang sering dialami oleh wanita mengandung. Stretch Mark sering berlaku dibahagian perut dan peha akibat peningkatan tegangan yang ketara oleh kulit yang di alami oleh wanita mengandung. Kesan yang tinggal sangat mengganggu emosi kerana kesannya agak tidak cantik pada kulit.

Banyak rawatan yang menggunakan krim dan bahan kimia ada di pasaran, tetapi alangkah bagusnya jika ada cara atau rawatan semulajadi yang boleh membantu menghilangkan Stretch Mark tersebut.

Berikut adalah beberapa alternatif semulajadi yang boleh digunakan untuk mengurangkan Stretch Mark:


1. Vitamin E
Vitamin E adalah bahan terbaik semulajadi yang boleh merawat parut dan stretch mark. Ia meransang pembentukan kolagen, yang meningkatkan kekuatan tekstur kulit. Minyak dari Vitamin E (ataupun cecair pekat dalam kapsul vitamin E) boleh digunakan terus pada kulit. Minyak vitamin E hanya boleh digunakan terus pada parut luka yang telah sembuh sepenuhnya supaya ia tidak mengganggu proses pemulihan luka.


2. Minyak Kelapa
Minyak kelapa berkesan untuk melindungi dan menyembuhkan kulit. Rantaian medium asid lemak (fatty acid) dalam minyak kelapa bertindak sebagai anti-oksidan, menghalang kerosakan disebabkan radikal bebas. Radikal bebas menyerang tisu-tisu penyambung sel dan merencatkan kebolehan sel untuk tumbuh semula. Minyak kelapa boleh di makan dan digunakan secara luaran untuk menghalang kerosakan oleh radikal bebas dan melembutkan kulit.

3. Aloe Vera.
Aloe Vera terkenal dengan kebolehannya untuk penghasilan semula set tisu. Aloe Vera menghalang radangan dan memberi kesan kelembapan yang menyenangkan pada kulit dan memaksimakan kebolehan pemuliharaan kulit tersendiri .


Vitamin E Shaklee

Mendapatkan Vitamin E Shaklee untuk mengurangkan masalah parut dan stretch Mark adalah amat bijak. Kandungan semulajadinya sangat selamat digunakan dan tidak meninggalkan bahan kimia terlarang kepada kulit.




- Produk ini bukan bertujuan untuk mendiagnos, merawat, menyembuh atau mencegah sebarang jenis penyakit.
 - Untuk sebarang pertanyaan/maklumat lanjut, sila hubungi:- 
Nor Azimah binti Deraman
 SID: 1069185 
Call/whatsapp/sms : 012-3925240
 Fanpage : https://www.facebook.com/znzHealthcare
 emel: mia_idora2000@yahoo.com
Fully Design By izza sakura